Norma De Saint Picman

Ime in priimek umetnice: Norma De Saint Picman, intermedijska umetnica
Vrsta prireditve: Razstava v parku kipov / performans / javno vodstvo

Naslov: Noravision Sculpture Park, Kokrški log 6a, 4000 Kranj
Čas: 26. 4. 2024 od 11.-18. ure

Naslov: Priestesses – instalacija; Šmartinski park, 1000 Ljubljana
Čas: 27. 4. 2024 od 11.-17. ure
Eternal fluidity – performans; Šmartinski park, 1000 Ljubljana
Čas: 27. 4. 2024 od 16.00 uri

Naslov: Virtual hug; Galerija Noravision, Ilirska 15, 1000 Ljubljana
Čas: 27. 4. 2024 od 18.-22. ure

 

Izjava: Noravision Sculpture Park deluje kot razširitev galerijskih prostorov Noravision z vizijo povezovanja naravnih in kiparskih prostorov.

Predstavljene so nekatere poliestrske skulpture iz prejšnjih obdobij, kot so Sarkofagi, navdihnjeni z “gisants”, odprtih struktur in s poudarjeno patino časa, deloma že prekriti z mahom, postavljeni ob seriji meditativnih Priestesses z  gladkimi površinami, navdihnjeni z vzhodnjaško filozofijo. Keramične skulpture in manjše kiparske bronaste skulpture so razstavljene le za kratek čas zaradi krhkosti materialov. Če upoštevajo predhodna dela instalacijo v prostor v smislu klasičnih postavitev človeške figure realnih dimenzij pa zavzamajo zadnje intervencije v lesu večinoma povečane razsžnosti distorziranih teles, kombiniranih z zoomorfnimi elementi.

Simbolična inauguracija projekta je 26. aprila, kar sovpada z ustanovitvijo Osvobodilne fronte slovenskega naroda, in se nadaljuje 27. aprila s postavitvijo v Šmartinskem parku in galeriji Noravision v Ljubljani, v sklopu Mednarodnega dneva kiparstva, (#ISday, #intsculptureday) , obeleženega na isti dan kot Dan upora proti okupatorju, kot ga praznujemo v Sloveniji. Ustanovitev Osvobodilne fronte 26. aprila v hiši pisatelja Josipa Vidmarja je dejavno vključevala kulturne delavce, medtem ko je bila kultura v vseh kasnejših razvojih istega organa odločanja izključena in celo zanemarjena.

Initiator slovenskega gibanja Kiparstvo v javnem prostoru, ki nas je povezal z Mednarodno kiparsko organizacijo v Hamiltonu, New Jersey in organiziral omenjeno praznovanje, je multimedijski umetnik in kipar Zoran Janežič, tudi predsednik Sekcije kiparjev in umetnikov, ki delajo v javnem prostoru v okviru krovne organizacije ZDSLU, Zveze društev likovnih umetnikov Slovenije.

Noravision Park Skulptur je razširitev galerije Noravision in namenjen povezovanju kiparskih prostorov z naravnimi. Kiparsko in naravno okolje se prepletata in povezujeta v harmonično celovito enost, koncept sicer občutno skromnejših dimenzij pa je navdihnjen tudi s Tarot Parkom Niki de Saint Phalle ali Gaudijevem Parkom Guël. 

Starejša dela so figurativne poliestrske skulpture, usklajene s klasičnim kiparskim konceptom v spoštovanje naravnih razmerij in velikosti človeškega telesa, medtem ko imajo najnovejše lesene intervencije večinoma povečane razsežnosti izkrivljenih teles v kombinaciji z zoomorfnimi elementi. Poliestrske zunanje skulpture “La jeune mariée’ in ‘Sarcophages’ so navdihnjeni z ‘gisants’, deloma že zaznamovani z mahom in poškodovani ter s tem združujejo pečat časa in efemernosti bivanja. 

Sarcophage pour l’Amour immortel, Salon Figuration Critique, 1990, Grand Palais, Paris

Serija Sarcophages se je začela leta 1985, zadnji “Sarcophage pour l’amour immortel”,  ustvarjen 1990 v Franciji in razstavljen na Salonu Figuration Critique v Grand Palais, z združenim parom v večnem objemu, z obrazom dame obrnjene vstran od svojega partnerja. Struktura teh skulptur jeeodprta, steklena vlakna ustvarjajo valovito površino, v katero so vključeni tudi nekateri ‘objéts trouvés’, kot npr. zavržena keramična roža iz pokopališča Père-Lachaise pa tudi avtorske litografije in jedkanice. Reinterpretacija z vključeno simbolično konotacijo ekspresivnih kiparskih del Germaina Pilona,  Henrija II in Catherine de Médicis iz bazilike Saint-Denis in predanost dvojnosti eros-tanathos so značilnosti tega obdobja.

Najnovejša dela so intervencije v gozdu kot “Mon Géant endormi”, stoletna bukev in stara hrastova debla, ‘ Ptič in mačka’,  ‘ Torzo mlade deklice’ , delo v teku.
La jeune mariée 96,  Sneženi kristali na cvetočih jablanah,  instalacija v vrtu 2024, Gaussian Splatt

Noravision Sculpture Park:
Ptič, maček…”, “Heart”, “La torse du jeune fille”, hrast, work in progress 2024
Svečenice, instalacija v vrtu, 1997 

Serijo Priestesses, razstavljeno v celoti naslednji dan, 27. aprila 2024, v Šmartinskem parku v Ljubljani, katero tvori skupina žensk, ki meditira v poziciji lotosa, pa označuje gladka polirana zaprta površina, kar je tudi nujnost samega proizvodnega procesa, ki uporablja kalup. So del večjega koncipiranega projekta 72 stražarjev miru in harmonije, moških in žensk, povezanih kot plavajoča struktura na Blejskem jezeru, predstavljena na INTART Bohinj leta 1995.

Celotna namestitev projekta je povezana z ikonično arhitekturo Jožefa Plečnika (nedavna150. obletnica ):

  • prva postavitev v Parku Zvezda, Kongresni trg 97
  • Atrij Narodne in univerzitetne knjižnice 2008
  • ARTES DEI, Križanke, Lapidarium, leta 2020 (spremljajoči video, v katerem se arhitektka in umetnica Alenka Kham Pičman, moja mama, spominja na kamnite instalacije v Lapidariju med svojim študijem). Zadnja namestitev v Šmartinskem parku, simbolno povezana z Žalom, ikonično grobnico Plečnikovega pokopališča, ki jo lahko rahlo vidimo na ozadju sprednjega pogleda, nekako zaključuje povezave s Plečnikovim delom.
  • Pokopališče Žale, 2024, vidno kot oddaljena kulisa iz Šmartinskega parka, kjer je instalacija postavljena 27.aprila.

V instalacijo so vključeni tudi trije leseni krožni objekti, v smislu večnega kroženja in prepletanja elementov ter struktur. Pokončne svitke spetih las na vrhu glave poudarja eccho v nebo segajočih cipres poleg Plečnikovih kapel.

  • V sklopu zaključka postavitve v Šmartinskem parku poteka performans Eternal Fluidity, s pričetkom ob 16 uri.

Opening performance, Grad Bogenšperk, 2023 Noravisionsolarmetaverse Guardians, Virtual Hug 

V raziskovanju medsebojnega delovanja fizičnih in virtualnih svetov združuje postavitev “Virtualni objem”,ckeramične skulpture iz  projekta Stražarji in Paralele z digitalnimo izkušnjo…

Keramični kipi, inspirirani z afrisko in azijsko fiziologijo, kombinirajo vegetativno okrasje in spomin na Gaudijevo fantazijsko arhitekturo, zamegljene so meje med resničnostjo in domišljiijo, skulpture se preoblikujejo v oživljene virtualne entitete, ki lahko s pomočjo umetne inteligence pripovedujejo skrite zgodbe skozi zvok, mimiko in geste.

Osrednji del razstave so skulpture v terra cotti, Malefique, African Queen, Speči vojščak,Marguerite de Valois, Passolini, Prince, Le Grand Vide…), vsaka skulptura s svojo edinstveno zgodbo v prepletu izpovedi z historičnimi in filmskimi referencami. Razstava vključuje elemente virtualne (XR) resničnosti, pri čemer uporablja tudi tehnologijo Gaussian Splatts. Z vključevanjem historične in kulturne dediščine v osebne zgodbe je umetnica izkazala čast Evropskemu letu kulturne dediščine.

Skulpture so postavljene na opečnate podstavke, ki gledalce vabijo k raziskovanju zapletenih podrobnosti vsakega dela nemih Stražarjev kot varuhov prastarih modrosti.

Virtualni objem, koncipiran že v letu 2018 postane aktualen v letu 2021 kot del življenske izkušnje Covid-a ter dejansko uresničljiv z razvojem umetne inteligence. ( 3d scan, AI model, Sora, podjetje DEOVR… ).

Virtualni objem” vabi gledalca, da premosti vrzel med preteklostjo in sedanjostjo, oprijemljivim ter virtualnim ter se v edinstveni izkušnji prepusti harmoničnemu povezovanju umetnosti, zgodovine in tehnologije.

Razstava je povezana s predstavitvijo na platformi Spatial, ki vklučuje 3d modele keramičnih in poliesteskih skulptur ter NFT-je skupaj z videi iz projekta poslikave solarnih panelov Noravisionsolarmetaverse, kamor ste povabljeni, da se srečamo tudi po zaključku fizičnih predstavitev.

https://www.spatial.io/s/NORAVISIONSOLARMETAVERSE-Norma-De-Saint-Picman-62027c416a89860001238fc4?share=3962564151581106617

NORAVISIONSOLARMETAVERSE galerija, platforma Spatial

Projekt “Svečenice”, 1997

Besedilo večinoma povzeto iz kataloga razstave v Prešerenovi hiši, Gorenjski Muzej Kranj,  Med 9.1. do 10.2.2003
Pozitivnost, usmerjenost navzgor, krog zlate, srebrne in mavričnih barv, razvejana geometrična živa struktura, ki se obnavlja; načelo podvajanja, množenja, harmonija različnih frekvenc…Enotnost, moč in stabilen občutek miru in sreče, izpolnitev želja kot izpolnitev duhovnega in materialnega bogastva so dejansko gonilne sile organizacije idealne družbe, že nakazane v praksi transcendentalne meditacije kot starodavni večni cilji različnih religij, tudi na način, ki je uresničljiv preko načel mrežnega trženja in posledično novih nastajajočih povezav in odnosov med ljudmi.

Od leta 2003 do danes so te ideje posodobljene z aktualnimi trendi “ creators economy”, decentraliziranih avtonomnih organizacij (DAO-jev) in virtualnih predstavitev v 3 Web-u.

V podzemnem prostoru poslušamo glas Douga Weada (Čas se izteka), ki govori o globalizaciji, “Pelikanovem načelu” in modrosti kralja Salomona. Video nima neposredne ali konkretne povezava s besedilom, ampak prikazuje “Deklico z lilijami”  v kombinaciji z avtoričino improvizacijo na klavirju.

Svečenice” – skulpture ženskih figur v lotusovi drži predstavljajo usmerjenost v nebo, svetlobo, barvo, preseganje erotične energije, modrost.

Prikazni” – Črne poliestrske skulpture – simbolizirajo temo, mračnost, odsotnost svetlobe, prebivalce podzemlja, ki se v spazmu strasti vrtijo navzdol po energetski krivulji.

Par – Žrtvovanje“, figuri moškega in ženske v meditativnem položaju, izdelani iz pečene gline, terakote, kot prototipa za projekt “72 stražarjev harmonije”, obkroženi z živimi baklami, odsevajo v številnih plamenih na bakreni plošči predstavljajo prostor umirjene aktivnosti in zavezanosti zemlji.

Ozadje projekta, motivacije: Začetni impulz projekta je bila izkušnja transcendentalne meditacije in jogijskega letenja (po Maharishiju Mahesh Yogi, intenzivno prakticirano v letih 1987-1994, z udeležbo na številnih delavnicah v Kranju, Comu Italija, Sarajevu, Beogradu, Naberezniye Celny Tatarstan, Rusija, kot tudi občudovanje kamnitih kipov v Guimetovem muzeju azijske umetnosti v Parizu (dokumentarni video v hodniku mestne hiše) ali spomin na pokopane množice glinenih vojakov v Xianu, Kitajska.

Barvitost same čistosti primarnih barv je prevzeta iz barvnih odlitkov rok s tremi iztegnjenimi prsti (tudi znak vizualne podobnosti s črko ša in začetni simbolni znak besede Shalom) g. Mosheja Naïma, ustanovitelja Tevela.

https://youtu.be/qMcfW8zIqZw.
Projekt Sedemdeset dveh varuhov harmonije je bil zamišljen v okviru INTART – a, kot plavajoča skulptura na Bohinjskem jezeru: skupini 36 ženskih in 36 moških figur so razporejene v obliki dveh trikotnikov, postavljenih na plavajoče pnevmatike, povezane s kovinskimi razmaki, ki držijo obliko. Ministrstvo za okolje in prostor ni podprlo projekta, deloma zaradi strahu pred izlitjem vnetljive tekočine, pritrjene na glave figur, ki bi zagiorela ob odprtju projekta.

V prvi fazi so proizvodnjo prototipov iz gline podprli SKB Aurum Ljubljana, Iskratel Kranj in Terra r.d.Komenda, pozneje pa Color Medvode, Wacker Chemie Munich in Veplass Velenje, medtem ko je kipar in arhitekt Roberto Stell aktivno pomagal s tehničnim svetovanjem in praktičnim delom glede postopka oblikovanja kalupa. S pomočjo podjetja Veplas smo uspešno izdelali petnajst figur svečenic, pobarvanih v odtenki mavričnega kroga, s pozlačeno figuro v središču.

Kasneje je bila fotografija uporabljena tudi za predstavitev Noravisiondecentralized – globalne umetniške platforme, ki temelji na tehnologiji veriženja blokov, in za predstavitev umetnikov kot neodvisnih vozlišč – ustvarjalcev vrednosti.

Leta 2021 je v sodelovanju s podjetjem za vzspodbujanje recikliranja plastikePlastiks Barcelone nastala arhivska zbirka NFT-jev projekta Svečenice skozi različna obdobja, kot predlagana nagrada za različne količine reciklirane plastike,  gospa Fiona Delaney, izvršna direktorica in soustanoviteljica Origin Chain Networks, predsednica Blockchain Ireland #Startups, sopredsednica EUOS/Block, StandICT, DGConnect, pa je napisala uvodno besedo.

Svečenice 2022. Arhivska zbirka (1991-1997)

Manifest: Slikanje, glina, steklena vlakna, 3D-tisk, performans in digitalna umetnost.

Namen: Proslavlja ženstvenost, okrasje in božanskost, zamišljene preteklosti in prihodnosti…

“Svečenice” so se začele leta 1991 v Beaux Arts v Parizu in se končale v Ljubljani, Sloveniji, s številnimi instalacijami, povezanimi z arhitekturno dediščino Jožefa Plečnika, zadnjo Artes Dei leta 2020. Projekt sovpada z razpadom Sovjetske zveze, z razglasitvijo neodvisnosti s strani nekdanjih republik v vzhodnoevropskih in baltskih državah. Ljudje so iskali novo gospodarsko realnost in mir. Do leta 1997 je bila dosežena dogovor med NATO in Rusko federacijo, ki je razglasil “brez namena, brez načrta in brez razloga za namestitev jedrskih orožij na ozemlju novih članic”. Vir: NATO .

Zbirka Norme De Saint Picman za Plastiks.io ponovno obuja njeno skrb o usodi tistega časa. Ponovno odkriva moč in pozitivnost svojega tedanjegas dela ter uživa v osupljivi harmoniji zlate, srebrne in mavričnih barv, ki se porajajo v združitvi različnih frekvenc in načelu pozitivne multiplikacije. Svečenice 2022 so prežete z občutjem miru in sreče, da bi ustarile virtualno resničnost, kjer duhovno in materialno bogastvo prinašata mir in red v idealni družbi.

Svečenice
Ta zbirka petih del je posvečena projektu Svečenice, od samega začetka leta 1991 na Beaux Arts v Parizu, prve instalacije na Kongresnem trgu 5. julija 1997, skozi več razstav in najnovejše, ARTES DEI, v Lapidariju in Hudičevem dvorišču Plečnikovih Križank v Ljubljani. Pozitivnost v harmoniji zlata, srebra in mavričnih barv, združitev različnih frekvenc, načelo pozitivne multiplikacije v smislu miru in sreče, duhovnega in materialnega bogastva so dejansko gonilna sila idealne družbe in miru.

SVEČENICE 1 – ZAČETEK

To delo združuje tri plasti – črno-bele fotografije prve svečenice, nastale v studiu Georgea Jeanclosa v Beaux Arts v Parizu, ženske figure z dvema obrazoma v glini,  sicer uničene med mojo odsotnostjo pred pečenjem leta 1991; moje petje italjanskih arij in improvizacija na klavirju s predstave Artes Dei v Viteški dvorani na Križankah, Festival Ljubljana 23. septembra 2020, ter utripajoča slika 3D modela dejanskega 3D tiska svečenice, izdelane za razstavo Associated Fragments of Reality, Mala galerija Cankarjevega doma, 22. januarja 2014, (rojstni dan moje mame) v Ljubljani.

SVEČENICE 2 – 72 VARUHI HARMONIJE, Blejsko jezero

LOKACIJA: Blejsko jezero, poletje 1996, INTART 95/96

Instalacija sedemdesetih poliesterskih skulptur človeških figur naravne velikosti, v lotosovem položaju, plava na posebni konstrukciji na površini Blejskega jezera. Moška in ženska skupina sta postavljeni ločeno, v obliki dveh trikotnikov. Vsi gledajo v isto smer, z rezervoarji s vbnetljivo tekočino na svojih glavah, ki se v trenutku odpiranja vžgejo v plamenih. Bele figure in njihove osvetljene kronice se pojavljajo na površini jezera kot neme, oddaljene novinke v mirnem idiličnem okolju gorske pokrajine, oživeli varuhi Lepote, Miru in Harmonije, izdelano v risbi.

Fotografije so bile posnete ob jezeru Bohinj.

SVEČENICE 3 – ŽRTVOVANJE, Mestna hiša Ljubljana, Muzej Gorenjske, Kranj

Delovni proces, ustvarjanje kalupa, kovinska konstrukcija z arhitektom kiparjem Robertom Stellom, nanašanje čebeljega voska, silikonskega kavčuka. V ozadju posnet Projekt Sidhi, pismo Njegovi Svetosti Maharishiju Maheshu Jogiju.

Nujnost odreza rok ženske figure med samim procesom izderlave kalupa je uporabljena kot metafora v predstavitvi Žrtvovanja – Mestna hiša Ljubljana 1997 in Muzej Gorenjske 2003, ženska je pogosto blokirana pri svojem delu zaradi družini posvečenih žrtev. Preobrazba skozi večne plamene naših življen kot ponavljajoči se rituali Gandharve in gregorijanskih napevov.

SVEČENICE 4 – BEAUX ARTS, NOTRE DAME

Ustvarjanje prve svečenice leta 1991 s dvema obrazoma v Beaux Arts, Quai Malaquais, posneto s strani Josifa Ilica, razbita med mojo odsotnostjo; v bližini viden portret v glini, podoba Milana Popova, učitelja in guvernerja transcendentalne meditacije.

Leta 2001 sem ponoivno prišla v Pariz, da bi se udeležila razstave skupine M.A.I.N.S., skupine Novi surrealisti (ustanovil jo je že pokojni David Gerard Belly), z majhnima otrokoma. Vijolična Svečenica je bila za krajši čas postavljena pred Notredamsko katedralo, tedaj še nedotaknjeno pred katastrofalnim požarom 15. aprila 2019,  ko se je zrušil stolp..

SVEČENICE 5 – KONGRESNI TRG, LAPIDARIJ, HUDIČEVI DVORIŠČE

Prva instalacija 5. julija 1997 na Kongresnem trgu, plešem na predhodno posneto improvizacijo na sinthesizerju tekstov lastnih pesmi, akustično predstavitev omogočilo podjetja TSE, manager Dareta Stojana.

– Glas Mosheja Naïma, ki opisuje vizijo TEVEL-a, »Les uns par les autres«

– Moj glas za ARTES DEI in odprtje Dvorana Kasemate, Ljubljanski grad 2010.

Celoten projekt predstavitev povezan z ikonično arhitekturno dediščino Jožefa Plečnika (150. obletnica): Kongresni trg 97, atrij Narodne in univerzitetne knjižnice 2008; Križanke 2020 – ARTES DEI, Lapidarium. V spremnem videu Arhitektka in umetnica Alenka Kham Pičman, moja mama, spominja na kamnite instalacije v Lapidariju med svojim študijem.

 Umetnica se sprašuje o minimalističnih intervencijah v naravnem okolju, dialogom med peskom in gozdom, reko in skulpturo, v intervencijah v les z uporabo verižne žage…Nekaj ton razprostrtega peska spremeni pot v piedestal za sprehajalce in obenem ustvari distanco do podrtega drevesa…

Raziskovanje prepleta med fizičnim in virtualnim svetom, “Virtual Hug” združuje keramične skulpture iz projekta “Guardians and Parallels” z globokimi digitalnimi izkušnjami. Navdihnjene z afriško in azijsko fiziologijo, izraziti obrazi okrašeni z vegetabilno ornamentiko odmevajo Gaudijeve arhitekturne zapletenosti.

Razstava zabriše meje med realnostjo in domišljijo, saj se oprijemljive skulpture preobrazijo v virtualne entitete, ki pripovedujejo skrite zgodbe skozi zvok, mimiko in geste. Obiskovalci pričajo, kako skulpture oživijo na tablicah ali telefonih, pojejo, govorijo in se objemajo v svoji lastni pripovedi.

Osrednji del razstave so terakotne skulpture, ki segajo od srednje velikih do velikih, spremljajo pa jih privlačni 360-stopinjski videoposnetki in dokumentarec, ki ga je uredil umetnik. Vsaka skulptura nosi unikatno zgodbo, prepletajoč osebne pripovedi z zgodovinskimi in filmskimi referencami.

Kot del poglobljene izkušnje razstava vključuje elemente virtualne resničnosti (XR). Z združevanjem osebnih zgodb z zgodovinsko in kulturno dediščino, umetnik izkazuje poklon Evropskemu letu kulturne dediščine.

Fizična postavitev razstave je skrbno kurirana, s skulpturami postavljenimi na predhodno izdelane opeke in vmesne kapsule, ki vabijo gledalce, da raziskujejo zapletene detajle vsakega kosa. Serija “Guards”, ki prikazuje glave na železnih okvirih, vzbudi občutek predniške modrosti in varovanja.

“Virtual Hug” vabi gledalce, da se podajo na pot odkrivanja, premoščajoč vrzel med preteklostjo in sedanjostjo, oprijemljivim in virtualnim. S harmoničnim prepletom umetnosti, tehnologije in zgodovine razstava ponuja unikatno in poglobljeno izkušnjo za vse.

Predstavitev umetnice:
Norma de Saint Picman je francosko-slovenska umetnica, je svojo ustvarjalno pot oblikovala med Ljubljano in Parizom. Diplomirala je leta 1983 na Srednji glasbeni šoli v Ljubljani, klavir; leta 1986 zaključi študij slikarstva na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani pod mentorstvom profesorja Janeza Bernika, med leti 1988 in 1990 ustvarja kot štipendistka francoske vlade na pariški Akademiji lepih umetnosti v ateljejih priznanih profesorjev – Vladimir Velickovic, Abraham Hadad, Christian Fossier, Michel Charpentier in George Jeanclos, v risbi, kiparstvu, keramiki, litografijiu in jedkanici. Njene grafike iz tega obdobja so vključene v zbirko Bibliothèque Nationale, v tem obdobju postane tudi članica Maison des Artistes in pridobi francosko državljanstvo. Krajši čas je bila tudi strokovnjakinja pri UNECE,  je ustanovna članica World Metaverse Council in članica Reda svetega Jurija iz Koroške.

Svoja dela je predstavila na več kot petdesetih samostojnih razstavah in sodelovala na prestižnih mednarodnih dogodkih kot je Figuration Critique, Pariz  (“Sarkofag nesmrtne ljubezni, l” poliestrska skulptura iz leta 1990, in istoimenski performans leta 1992), Keramični bienale v Cluju, Contemporary Venice leta 2019 in večmedijskih projektih, ”Priestesses” leta 1997 na Kongresnem trgu v Ljubljani in “Consonances – color dances”, z otroci Vrtca pod Gradom  v dvorani Kazemate na Ljubljanskem gradu leta 2011.

Norma je študij slikarstva, grafičnih tehnik globokega in visokega tiska, keramike, kiparstva dopolnila še z študijem umetniške terapije na Pedagoški fakulteti v Ljubljani po letu 2011.

Zavzema se za povezovanje klasičnih umetnosti z virtualnimi svetovi in vpeljuje pojem GesamtkunstwerkNFT v projektu Noravisionsolarmetaverse.

Njena slikarska dela so zaznamovana z izrazitimi simbolnimi figurativnimi elementi in prvotno navdihnjena s strani umetnikov, kot so Egon Schiele, Emil Nolde, obdobje Fin de siècle in kasneje impresionizem, kar je postopoma razvila v ekspresivne slike večjih formatov z pastoznimimi teksturami. Poleg slikarstva in kiparstva se ukvarja z instalacijami in performansi predvsem kot otvoritvenimi dogodki lastnih del, kjer usklajeno združuje različne tehnike in izrazne prakse v večplastnem portfelju v skladu s konceptom Gesamtkunstwerk.

Eden njenih zadnjih obsežnih projektov, ki ga razvija od leta 2018 je trajnostni projekt NORAVISIONSOLARMETAVERSE, kjer povezuje oljne slike na odsluženih solarnih panelih s kulturno dediščino, predstavitvami NFT-jev, 3D kiparskimi modeli in vizijo povezovanja vseh teh elementov s 3D posnetki skulptur in gradov Bogenšperk, Vaduz in Mirna v virtualnih galerijah, ki preko najnovejših tehnologij združujejo klasično in sodobno umetnost.

Norma je mednarodno priznana umetnica, ki obvlada različne umetniške discipline, katere prefinjeno prepleta z različnimi postmodernimi citati klasičnimih, ekspresionističnih in impresionističnih slogov z uporabo figuralnih in abstraktnimi oblik.

Leta 2018 je koncipirala projekt Noravision Decentralized Arts Ecosystem, koncept globalne umetniške platforme, ki temelji na tehnologiji veriženja blokov, tokenizaciji,interoperabilnosti in ideji, da so umetniška dela zanesljivi dolgoročni naložbeni viri, osnovni cilj pa je postaviti umetnike kot avtonomne proizvajalce vrednosti ali “vozlišča” v središče ekosistema, kjer dinamično sodelujejo z investitorji, zbiralci, galeristi in dražbenimi hišami. Kasneje ustanovljena Noravisiondecentralized Art Investmenc zagotavlja funkcije, kot so vrednotenje, sledljivost in tokenizacija umetniških del prek globalnih umetniških platform.

Trajnostni projekt Noravisionsolar se zavzema za ustvarjalno recikliranje “upcycling” odsluženih sončnih panelov, bil je razstavljen v različnih sklopih -“Luce dell eterno”, Glass CathedralSanta Chiara na Muranu leta 2020, “Artes Dei”, Festival Ljjubljana, 2020, in “Metamorfoses The Worlds of Change” na Ministrstvu za kulturo v Ljubljani leta 2021, ”Noravisionsolar, The Garden of Eden” v Digitalnem centru Slovenije med slovenskim predsedovanjem evropski komisiji, “Med nočjo in dnevom” na gradu Strmol, “Noravisionsolarmetaverse The Garden of Eden” na gradu Bogenšperk. V sklopu širšega trajnostnega angažmaja z vključevanjem različnih umetnikov predvideva Noravisionsolar statični princip – postavitev poslikanih panelov v tunele, metroje in na letališča ter dinamični princip – v smislu organiziranih avkcij z deljenim prihodkom za umetnike, kuratorje, vzdrževalce platforme ter samo recikliranje panelov, v sodelovanju z proizvodnjo.

Projekt Noravisionbridge, namenjen vključevanju umetnosti kot sredstva mehkega prehoda na tuje trge, s poudarkom na aktivno vključevanje žensk, je bil predstavljen na mednarodnih dogodkih kot sta WEF Ljubljana 2020 in WEF Egipt 2020WEF Bangalore 2021, zanje je prejela tudi priznanja (Exceptional Women of Excellence, Iconic Woman Creating Better World for All.).

Zadnji virtualni projekt Pesem pesmi v Gaussian Splatt cistercijanske cerkve Kostanjevica na Krki vključuje videoposnetke predstavitve pesmi v različnih jezikih na treh kubusih v osrednji ladji ( video iz leta 2004) , 3D risbo in scan avtorice same z krili angela.

Norma de Saint Picman je naslikala portret princa Nikolausa von und zu Liechtenstein in njegove žene Margarete von und zu Liechtenstein, predan obsinvestituri novih vitezov Reda svetega Jurija v Ptuju 2022.

V sklopu Mednarodnega dneva kiparstva 2024 je odprt projekt Noravision Sculpture Park v Kranju kot razširitev Galerije Noravision, ki združuje postavitev starejših poliesterskih skulptur in novejših del v lesu, Priestesses se priključujejo kot enodnevna postavitev v Šmartinskem parku Ljubljana, s performansem Eternal Fluidity ob 16 uri in zaključkom s predstavitvijo Virtual Hug v Galeriji Noravision ob 18 uri.

premium bootstrap themes

Noravision Sculpture Park: https://g.co/kgs/ybSL6QK, Kokrški log 6a, 4000 Kranj Čas: 26. 4. 2024 od 11.-18. ure

premium bootstrap themes

Priestesses / Eternal fluidity; Šmartinski park, 1000 Ljubljana Čas: 27. 4. 2024 od 11.-17. ure

premium bootstrap themes

Virtual hug; Galerija Noravision, Ilirska 15, 1000 Ljubljana čas: 27. 4. 2024 od 18.-22. ure